שני


סיכום מחצית ראשונה תשפ ומחצית שניה הלא היא - תקופת הקורונה המשונה.

את תשע״ט סיימנו בהצלחה בציוני הבגרות של כל תלמידי המגמה שניגשו לבחינות המסכמות
כל הניגשים - עברו את הבחינה!
תזכורת לסרט המסכם את פרוייקטי הגמר של תלמידי השכבה הבוגרת - כאן בקישור!


השנה גדל מספר התלמידים במגמה לכמעט 100!

מחצית ראשונה התאפיינה בכל מה שקורה בדרך כלל בבתי ספר - אירועים שנתיים מרגשים שניתן לראות בארכיון בית הספר פה בקישור (פורים, אירועי סליחות, חלוקת תעודות ועוד), אירועי למידה משמעותיים כמו הגשת פרוייקטון של השכבה המתקדמת - שכבה יא׳ שמיד פה בהמשך נספר עליו ונציג את הסרט שערכנו לכבודם בתקופת הקורונה לאחר שעבודותיהם נותרו מיותמות ללא צופה על קירות בית הספר, השנה עוד עסקנו בהעמקת ההיכרות עם תלמידי כיתות התקשורת ותלמידי השכבה הצעירה, וקרו גם כל ״הרגילים״ - מבחנים, הגשות, למידה, משמעת, תלמידים שנפגשו לראשונה עם לימודי צילום ועם הסטודיו ותלמידי השכבה הבוגרת שעבדו מאוד מאוד מאוד קשה לקראת בחינת הבגרות והגשות פרוייקטי הגמר שלהם - עשיה שנקטעה וכאמור - עברה ללמידה מרחוק ועל כך עוד נספר בהמשך.
תלמידי המגמה יצאו לסיורים בתערוכת ״עדות מקומית״ במוזיאון ארץ ישראל, אורחים מחו״ל הגיעו לבקר. זו היתה מחצית עמוסה!
את שנת הלימודים שינתה ללא אפשרות לדמיין זאת קודם - מגיפת הקורונה שהביאה למהלך היסטורי ולסגירת בתי הספר ומעבר ללמידה מרחוק מתאריך 12.3.2020. על כך נרחיב בפרק נפרד פה בהמשך ונראה גם את הדברים שהצלחנו לקיים במגמה - על אף המציאות המשוגעת בחוץ.

הנה כאן כמה תמונות שמספרות על המחצית הראשונה. כדאי להמשיך אחר כך כי אז יבואו סיפורי קורונה שלא מפסיקים לזרום גם ברגעים אלו.



תלמידי השכבה הבוגרת מציגים את עבודותיהם לאורחים מחו״ל

תלמידי השכבה המתקדמת (יא׳) מתחילים את השנה - בהמשך הבלוג קישור לסרט של עבודותיהם

תלמידי השכבה הבוגרת בתמונה אופיינית

ועכשיו כשהם באמת לומדים ומנתחים יצירות בכיתת המגמה

גם כאן. ניתוח יצירות כתרגול לבחינת הבגרות

עוד דרך ללמוד לנתח יצירות מצולמות
ועוד אחת

שיחות מסדרון לעידוד התלמידים (או המורים)

יגאל גינצבורג ואופיר סגיר - המנהלים של צוות התיעוד של בית הספר ומנהלי הארכיון של בית הספר בפעולה

המורה מאוריציו רוסאלס מכשיר את התלמידים החדשים בצוות התיעוד של המגמה


תלמידי השכבה המתקדמת (יא 2) בסיור בתערוכה ״עדות מקומית״ במוזא
אמיר, תלמיד השכבה המתקדמת (יא 2) מתרגל צילום סטודיו בהנחיית המורה דדי מור




תלמידי השכבה המתקדמת (יא 2) מתנסים בצילום תנועה




          

תלמידי השכבה הצעירה (י1) מתרגלים צילום בחצר בית הספר ובסטודיו (פה למטה) בהנחיית המורה רם ציזלינג








המורה של השכבה הצעירה (י1) רם ציזלינג מדגמן ״פאנינג״

תלמידי השכבה הצעירה (י2-3) מתרגלים צילום תנועה לקראת חנוכה

ומבקרים בתערוכה ״הביטלס״ במוזיאון הילדים בחולון



מתרגלים אשליה אופטית במסגרת שיעור שדה ראיה (צילום: אסף ברכה)

צילום אשליה אופטית: לינוי ארוקידס




ומתרגלים בסטודיו עם הסייעת המסורה - עדי!

ולפעמים. שומרים על מה שיש

כל התמונות צולמו על ידי מורי ותלמידי המגמה

לפני שנמשיך לספר על תקופת הקורונה ועל אופן הלמידה ״מרחוק״ כמה מילים על המגמה:

הכיתות הלומדות במגמה

י 1 - אגף שח״ר
י 2 י 3 - כיתה משולבת - תקשורת ותלמידי השכבה הצעירה

יא 1 - אגף שח״ר
יא 2 - כיתת תקשורת

יב - 1 - אגף שח״ר

מורה חדש בצוות, ובהזדמנות זו גם המורים הותיקים

מורה חדש בצוות - רם ציזלינג
מלמד את השכבה הצעירה - תלמידי אגף שח״ר
את תלמידי השכבה המתקדמת, יא׳ - מבוא לסטודיו

רם ציזלינג, מורה ומרצה לצילום ותאורה בצילומי קולנוע וסטילס במיטב המוסדות ללימודי אמנות וצילום בארץ,

תאורן ותיק בתעשייה, בוגר אוניברסיטת תל אביב, החוג לקולנוע.


צילום: דריה נרחושוב (תלמידת השכבה המתקדמת יא 1)

מאוריציו רוסאלס
מורה עם ותק של שנה בצוות המגמה לצילום, מחנך השנה גם את כיתת נחשון בשכבה ט׳
צלם וידאו וסטילס, בוגר המחלקה לצילום בצלאל מחזור 2008.
מלמד את שפת הצילום לתלמידי השכבה המתקדמת (יא׳)


צילום: בתאל וולטקר (תלמידת השכבה הבוגרת)

דדי מור
הצלם הוותיק במגמה, זו שנתו ה....
מייסד מגמת תקשורת בבית הספר וכיום מלמד את כיתת הצילום בשכבה המתקדמת.


צילום: בתאל וולטקר (תלמידת השכבה הבוגרת)


נתי טורג׳מן
מתרגל ומורה לתוכנות לעיבוד תמונה ומאסטר בהוראת סטודיו.
מלווה את התלמידים בשלבי פוסט לקראת הגשות ובבחירת מושאים לצילום של פרוייקט הגמר בסטודיו ובשלב הגימורים.

אושיית אינסטגראם, צלם מסחרי פורה ומאסטר בעיבוד תמונה.


צילום: בתאל וולטקר (תלמידת השכבה הבוגרת)

נעמה רוטבנד, מתרגלת.
מראה לתלמידים מה יש מעבר לאופק היכולות שלהם. במעט השעות שזכינו בה השנה.


צילום: בתאל וולטקר (תלמידת השכבה הבוגרת)



אז השנה התנהלה בשגרה מתחילתה ועד ל 12.3.2020 - היום בו הוחלט לסגור את בתי הספר בשל מגיפת הקורונה העולמית.
כפי שניתן לראות בתמונות - אנו משלבים למידה דיגיטלית ולמידה בשיטות המוכרות על מנת להעביר את חומרי הלמידה הרבים לתלמידי השכבות הצעירות ועל מנת לאפשר לתלמידי השכבה המתקדמת והבוגרת לעמוד באופן המיטבי בבחינות הבגרות.

החיים, התכניות - כל רובד אפשרי בלמידה השתנה מרגע שנסגרו שערי בית הספר ודבר אחד המשיך לקרות - שמירה על קשר עם תלמידי המגמה בכל השכבות והמשך הוראה מרחוק, הכלים העיקריים בהם עשינו שימוש הם: ,padlet, whats app, google drive, zoom youtube ועוד כמה שבטח שכחתי.

השכבה הבוגרת תיגש לבגרות בשני המקצועות, שאחד מהם הוא פרוייקט הגמר ואנו ממתינים בימים אלו להבין איך יוגשו הפרוייקטים וכיצד יוצגו לעולם ויאפשרו חשיפה של התלמידים המוכשרים שעבדו כל כך קשה 3 שנים!

השכבה המתקדמת - תמשיך את הלמידה במקצועות האופטיקה היישומית מרחוק ותיגש להערכה חלופית באופטיקה יישומית.

תלמידי השכבה הצעירה מקיימים מפגשי זום עם המורים וממשיכים לצלם ולשתף את קורותיהם בתקופת הקורונה בלוחות פדלט שמיד אשתף!

אתחיל בשיתוף סרטון המסכם את עבודתיהם של תלמידי השכבה המתקדמת יא 1 - אשר עבדו קשה במשך כל המחצית הראשונה על מה שמכונה ״הפרוייקטון״.
הסרטון נערך ונשלח לתלמידים ואל הוריהם לאחר שביום בו נתלו עבודותיהם של התלמידים לאחר המתנה ארוכה להצגתם - נסגרו שערי בית הספר. תערוכה מקוונת, גרסת הקורונה!


כאמור, תלמידי כל השכבות עובדים על המשך צילומים גם מהבית והנה קישור ללוח פדלט של כל אחת מהשכבות (בהמשך - קישור לתוצרי למידה מקוונים של תלמידי המגמה - הבלוגים!)

תהנו!

יומני קורונה - גרסת המגמה לצילום - תיכון דרכא ע״ש מקסים בעיר לוד.


לוח 1 - תלמידי השכבה מתקדמת - יא 2


קישור ללוח פדלט ״יומני קורונה״ תלמידי השכבה המתקדמת יא 2

לוח 2 - תלמידי השכבה הבוגרת - יב 1 


קישור ללוח פדלט ״יומני קורונה״ תלמידי השכבה הבוגרת יב 1 



לוח 5 - תלמידי השכבה הצעירה - י1



קישור ללוח פדלט ״יומני קורונה תלמידי השכבה הצעירה י1


הלמידה מרחוק נמשכה גם בשיעורי זום מקוונים או פרטניים בוטספ ועיקר יישום הלמידה לתלמיד התקיים בעבודה עצמית בבלוגים האישיים של התלמידים


להלן רשימת הבלוגים של התלמידים וקישור אליהם


תלמידי הכיתה בשכבה המתקדמת יא 2 - סיימו להגיש את פרוייקט ״ההיסטוריה של הצילום הדיגיטלי״ - כל קבוצת תלמידים בחרה נושא אחר לעסוק בו והנה רשימות התלמידים והנושאים.
לכל פוסט התלווה דף עבודה שהתלמידים יצרו ועליו היו צריכים כל חברי הכיתה להשיב (ואף קיבלו על כך ציון)

הבלוג של שגיא ארדניס - התפתחות הצילום הדיגיטלי - המקרה של ״מלחמות הכוכבים״

דף העבודה ששגיא יצר לחבריו לכיתה, דף זה היווה משימה בפני עצמה.


הבלוג של עומר אל האדי, עמיחי חג׳ג׳ ושי וטמכר - ההיסטוריה של הרשתות החברתיות

דף העבודה שיצרו כמשימה אישית לכל תלמידי הכיתה



הבלוג של מרק חורחין - הבדלים בין קצבי צילום דיגטליים


הבלוג של מאור סרדיניה ויובל שיכטמו - בעבודה
דף העבודה שיצרו לחבריהם לכיתה


תלמידי השכבה הצעירה - המשיכו לעבוד ולכתוב פוסט חדש בנושא שלא הספקנו ללמוד בכיתה - ״קומפוזיציה בצילום״. והנה עבודותיהם

הבלוג של קרינה בריק

הבלוג של לינוי ארוקידס

הבלוג של ניר עיני

הבלוג של אנסטסיה סמירנוב

הבלוג של ליזי ברגבזדה

הבלוג של דוד מוסטבולנסקי

הבלוג של דניאל קרסלישצ׳קוב - בעבודה

הבלוג של מאיה קלאסון - בעבודה

הבלוג של אסף ברכה - בעבודה


אז מה מחכה לנו עוד השנה?

קודם כל - מנסים לשמור על אופטימיות
מחכים לפגוש את התלמידים ואת צוות המורים ולא במסכים

להגיש בכבוד והערכה את תלמידי השכבה הבוגרת לבחינות הבגרות - בטח גם מזה נעשה סרט

ובעיקר - להיות בריאים ולא לשכוח לתעד את החיים

תודה שהגעתם עד הלום!

להתראות בקרוב.

תלמידי, מורי וצוות המגמה לצילום - תיכון דרכא ע״שׁ מקסים לוי בעיר לוד.

אפריל 2020.


ואחרון - הברכה של המגמה לפסח ובכלל. ומזכרת משיעור אחרון עם תלמידי השכבה הבוגרת על פרוייקטי הגמר. מחכים לחזור.









תגובות

  1. קראתי בעיון את כל מה שנכתב כאן. אינני יודעת למי לפנות, אבל אין לי ספק שזה צריך להתפרסם! במשך השנה נעשית עבודת קודש שהיא קשה ומפרכת אולם מושגות תוצאות נפלאות ומרשימות. במהלך תקופת הקורונה נעשתה עבודה ע"י המורים והתלמידים בתנאים לא תנאים ולכן הקושי היה כפול ומכופל. המורים הקדישו שעות רבות יותר מאשר בזמנים רגילים ואמנם ההשיגים ראויים להוקרה בהתאם. העבודות נפלאות, מעניינות וממצות. האם לא מגיע למורים ולתלמידים הערכה ויחס על כל העבודה הזו? האם קיצוץ שכרם זו ההערכה? זה היחס? זה הגמול? כדאי לחשוב על זה שוב....

    השבמחק
  2. נתקלתי בזה ב׳טעות׳ וזה פשוט מרגש !!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות